maandag 31 oktober 2011

Klik, klik, klikerdeklik


Ik klik me suf. Elke dag weer. Ik ga naar de speciaal ervoor gemaakte e-mail adres en ik klik. Ik klik. Ik klik. Ik klik. Ik klik. En ik klik maar door. Tot ze allemaal weer weg zijn en de volgende dag er weer een nieuw inbox vol mailtjes heb.
Juist ja, ik heb het over kliksites, online spaarprogramma’s, get paid to sites of hoe je het ook noemen wilt. Sites waarop je jezelf kan inschrijven om een heel erg minimaal klein extra beetje geld te verdienen. Sites met enquêtes, spelletjes, zogenaamde klikbanners (advertenties waar je op klikt om dan wat extra in je saldo te stoppen) en bovenal waarvan je mails krijgt. Mailtjes waar je op kan klikken. En zo’n klik levert je wat geld op. Gemiddeld zo’n €0,01. Je kan je voorstellen dat er heel wat geklikt moet worden wil je komen op een uitbetalingbedrag van ook zo’n gemiddeld €10,- (verschilt wel eens per site). Gelukkig kan je het dan dus een beetje aanvullen door ook de sites zelf echt goed in de gaten te houden en mee te doen met spellen, quizzen of jackpots.
Met deze sites moet je zelf aan de slag met op advertenties klikken. Het levert allemaal niet veel op, maar iets is toch iets denk ik maar zo. En ik heb het ervoor over.
Iedereen maakt weleens verkeerde keuzes. Iedereen maakt wel eens fouten. Soms kom je in een situatie terecht waar je zelf niet voor gekozen hebt. Het salaris kan dan niet genoeg zijn. Dan zijn dit toch manieren om net een beetje extra te verdienen. Een extra wat in mij geval erg nodig is.
Ik maak er ook een soort van sport van. Proberen hier dagelijks wat te schrijven. Dagelijks die mailbox langslopen. Die heb ik speciaal aangemaakt voor deze sites zodat privé mails ervan gescheiden zijn. Aan het eind van de maand check ik op alle sites hoeveel saldo ik heb verdiend en of ik al een betaling kan aanvragen. Ik heb daar een mooie lijst voor waarin ik dat elke maand weer opschrijf zodat ik weet wanneer ik ongeveer een uitkering kan verwachten en welke sites het beter doen dan andere. Dat vind ik dan leuk, dan heb ik weer even een overzicht, zie ik dat ik meer verdiend heb. Maar hoewel ik nu al een poos bezig bent, is het nog nergens genoeg om iets te laten uitkeren. Dat geeft niet; ik heb geduld. Ik klik rustig verder. Klikerdeklik.
©JaneOnira
Ook klikken? Of vragen over mijn ervaringen? Stuur mij een bericht of mail naar Jane.Onira@gmail.com Een aanmelding via mij levert mij weer wat extra op. 

- 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten