dinsdag 11 oktober 2011

Het weer, altijd weer het weer!

Het weer

Er is al veel gezegd en geschreven over het weer. Volgens mij is ‘het weer’ het meest besproken onderwerp. Hoe vaak zeg je niet –als je even niets anders weet te zeggen- iets over het weer?  Dat is ook heel makkelijk want iedereen heeft er wel iets over te zeggen. Hoe vaak klagen we dan ook met ons allen over het weer? Ik zal u zeggen; heel erg vaak. Sorry, precieze cijfers ontbreken ten gevolge van het onmogelijk kunnen bijhouden. Zo vaak dus.

Nu wil ik daar ook graag aan meedoen. Ik ben de afgelopen tijd zo druk geweest met andere dingen dat ik eerlijk waar veels te weinig heb geklaagd over het weer. Ik had er gewoon geen tijd voor. Geen aandacht voor. Ik wist soms niet eens wat voor weer het was buiten; het drong niet tot me door. Raar maar waar, zo kan het ook. Een vreemde gewaarwording voor mij als onvervalste klager.

Een mooi voorjaar hebben we gehad (weet u het nog?), maar vaak toch wel echt te warm of te droog. Een zomer vol met regen. Heerlijk (not). En nu is er dan de herfst. Een veels te korte nazomer hebben we gehad met een heerlijk zonnetje. Daar klaag ik niet over, laat dat duidelijk zijn. Ik hou van de zon! Tijden veranderen echter snel en een week na dat lekkere zonnetje is het echt volop herfst. Veel wind, regen en kou. Brrr. Niets aan. Het enige positieve is dat er weer over te praten valt als je niet weet wat te zeggen. En, laten we eerlijk zijn, het is soms ook echt fijn om te klagen.

En hoe gaat de winter worden? Gaat dat weer ijskoud worden vol met sneeuw? ’s Ochtends eerder weg moeten om de autoruiten van ijs te ontdoen en in sneeuwbuien en ongestrooide wegen naar werk te rijden?
We gaan het meemaken, we zullen zien wat het weer ons brengt om daar dan weer eens lekker over te kunnen klagen.


©JaneOnira

Geen opmerkingen:

Een reactie posten