zaterdag 31 december 2011

Alles kan als jij het laat gebeuren


Voor de musical-kenners onder ons een misschien wel bekende zin. Ik denk dat daar ook een grote waarheid in zit.
Je hebt je leven voor een groot deel zelf in de hand. Natuurlijk zijn er altijd omstandigheden die je leven een draai kunnen geven die je niet had voorzien of niet had gewenst. Je hebt niet alles volledig zelf in de hand. Het is echter wel aan jezelf als persoon wat je ermee doet. Blijf je in de ellende hangen? Druk je het weg? Of zie je het onder ogen, volgt er acceptatie en ga je verder?
Het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan, maar je eigen geluk ligt vaak in je eigen handen. Omdat jij de enige bent die van jezelf kan houden. Omdat jijzelf de enige bent die kan accepteren dat het leven nu eenmaal is zoals het is. Jij bent de enige die er een draai aan kan geven. Door je denkwijze te veranderen, door alles een plek te geven. De pijn onder ogen zien. Jezelf eens diep in de spiegel aankijken.
Op een dag zal ik rijk zijn.
Op een dag zal ik volledig pijnvrij zijn
Op een dag zal ik samen met mijn grote liefde herenigd zijn
Op een dag zal ik weer gelukkig zijn
Op een dag zal ik een fantastische nieuwe baan hebben
Op een dag zal ik volledig gezond zijn
Op een dag zal ik alleen maar genieten
Op een dag zal ik niet meer zo moe zijn
Op een dag zal ik ontzettend blij zijn
Op een dag zal ik stoppen met overleven
Op een dag zal ik beginnen met leven.
En die dag? Die dag komt eraan!

©JaneOnira

Geen opmerkingen:

Een reactie posten