donderdag 10 november 2011

De heerlijke ochtend

Hoe vermoeiend een dag kan zijn zonder dat deze echt begonnen is. Zucht.

Nee!


Zucht. Niet nu kreun ik! Niet nu al. Ik zucht. Mijn hand reikt naar de knop om het lawaai te doen stoppen. Ik zucht. Ik draai me om. Ik ga niet werken vandaag. Ik doe het gewoon niet. Ze hebben lekker pech. Ik zucht. Ik slaap weer verder.

Zucht. Kreun. Steun. Nee! Niet weer dat geluid. Zucht. Oke. Wekker uit. Opstaan dus. Werken. Bah.

Het is nog zo koud in huis. Zucht. Het is nog zo vroeg in de ochtend. Zucht. Het is nog zo donker buiten. Zucht. Ik wil niet werken. Ik heb geen zin. Ik ga gewoon niet. Ze bekijken het maar. Zoeken het lekker zelf maar uit. Zucht. Ik stop ermee. Ik ga ontslag nemen, per direct. Stom gedoe. Ik wil dit niet meer. Zucht. Gedachtes die in mijn hoofd ronddwalen. Zucht. Moe.

Ik douche. Zucht. Kleed me aan. Zucht. Ontbijt. Zucht. Maak brood klaar. Zucht. Ik poets mijn tanden. Zucht. Doe mijn haar. Zucht. Doe mijn gezicht. Zucht. Doe een parfum op. Zucht. Doe brood in mijn tas. Zucht. Pak mijn schoenen. Zucht. Trek ze aan. Zucht. Pak mijn tas. Zucht. Doe de deur open. Zucht. Doe de deur op slot. Zucht.
Loop naar de auto. Zucht. Doe de autodeur open. Zucht. Ga achter het stuur zitten. Zucht. Kijk om mee heen. Zucht. Stap weer uit de auto. Zucht. Pak het trekkertje uit het dashboardkastje. Zucht. Maak de ruiten van de auto schoon. Zucht. Kruip weer achter het stuur. Zucht. Start de motor. Zucht. Rijd achteruit. Zucht. Rijd vooruit. Zucht. Rijd weg. Zucht. Op naar werk. Zucht.

Wat een dag. En dit was nog maar de ochtend.

Zucht.


©JaneOnira
Ochtend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten