vrijdag 18 november 2011

Een heerlijke dag!


Ik rek me uit. Het besef is er; heerlijk, een vrije dag. Behalve het oppassen vanavond heb ik geen verplichtingen. Hoe lang is dat wel niet geleden? Hoe lang is het geleden dat ik echt een vrije dag had, zonder verdere afspraken? Ik denk na, maar ik kan het me niet meer herinneren. Het moet alweer een tijd geleden zijn.
Dagen worden gevuld met werk, af en toe oppassen, twee keer in de week fysiotherapie en afspraken. Iemand hier, iemand daar. Regeldingen, maar ook leuke dingen. Instanties, vrienden en familie. Een druk bestaan soms.
Vandaag is een heerlijke vrije dag. Hoewel ook deze niet helemaal vrij is, want ja, het oppassen vanavond. Maar ach, dat is dit keer de avond. De kinderen liggen dan al op bed. Ik zet de tv aan en kan daar lekker op de bank zitten en naar The Voice of Holland kijken.
Ik besluit nog een poosje in bed te blijven liggen, wel zo lekker. Lees een hoofdstuk uit mijn boek en speel een spelletje op mijn telefoon. Dan ben ik het zat en sta ik toch op. Na een heerlijke douche en een uitgebreid ontbijt, besluit ik eens het huis schoon te maken. Ik vind dat zeker niet een leuk klusje, zie dat echt als een noodzakelijk kwaad, maar vandaag voel ik mij zo dat ik het geen probleem vind. Muziekje aan en gaan. Een paar uur later zit ik heerlijk aan een omelet. Die had ik wel verdiend vond ik. Nog even wat schrijven hier. Wat lezen daar. Nog even wat koken voor ik naar het oppasadres ga en zo vliegt een dag voorbij.
Tot morgen!
©JaneOnira

Geen opmerkingen:

Een reactie posten