zaterdag 19 november 2011

Ooit komt die dag...


Starend naar het scherm
Een leeg scherm nog niet gevuld
Onrust in het hart
Onrust in het hoofd
Waar het wit wit blijft
en langzamerhand toch gevuld word
Met zwarte letters
die betekenisloos zijn
Onrustige gevoelens
verjagen de woorden
Onrustige gevoelens
maken geen zinnen
Dagen duren lang
weken zijn er voorbij
Maanden is het al aan de gang
hopelijk is het volgend jaar voorbij
Waar buiten de zon door de wolken schijnt
waar kinderen spelen
Waar vogels fluiten
zo ben ik hier alleen
De klok tikt langzaam weg
weer een paar minuten voorbij
Een paar minuten volledige stilte
gestoord door het bonzen van mijn hart
Een hart vol verlangen
een hart vol pijn
Een hart vol verdriet
een hart zo alleen
Een koud huis
een lege koelkast
Een holle spaarvarken
een portemonnee niet gevuld
Lichamelijke kwellingen
pijnlijk overal
Niet lang kunnen zitten of staan
niet meer aan het werk kunnen gaan
Tranen vullen mijn ogen
knopen mijn buik
Onrust in het hele lijf
Een hart dat blijft kloppen
Verlangen naar betere tijden
Verlangen naar de toekomst
of juist naar gewezen tijden
en in de goede blijven hangen
Op een dag zal alles voorbij zijn
dan is het leven weer mooi en goed
Dan straalt de zon
Opent de bloem zich
Die dag..
Ik hoop dat die snel komen mag.
©JaneOnira

Geen opmerkingen:

Een reactie posten