dinsdag 15 september 2015

Goedemorgen

Ik hou van de ochtend. Als je mij vraagt of ik een ochtend of avond mens ben, dan zeg ik zeker weten de ochtend. Vroeg in de ochtend is alles nog stil. De wereld slaapt nog (althans zo voelt het) en ontwaakt langzaam. Heerlijk om vroeg in de ochtend een stukje te gaan wandelen of fietsen zonder dat er veel verkeer is. Heerlijk om op tijd uit het bed te komen, op de bank of aan tafel te gaan zitten met een kopje thee terwijl het buiten langzaam lichter wordt. Heerlijk om even stil te staan bij wat de dag brengen zal.

Behalve op werkdagen.

Op werkdagen schrik ik vaak van de wekker, kom ik traag op gang, voer mijn routines uit en ga naar het werk. Dan luister ik niet naar de vogeltjes of zit ik rustig op de bank met een kop thee. Nee, ik schiet meteen in de werkmodus. Natuurlijk zou ik dat kunnen aanpassen door de wekker eerder te zetten. Maar ondanks dat ik van de ochtenden hou, ben ik geen vroege vogel. Zes uur is echt de grens voor mij anders voelt het wat mij betreft nog als nacht.

Mijn vrije dagen, mijn vrije ochtenden, die zijn heerlijk. Een moment van ontspanning en bezinning voordat de beslommeringen van alledag gewoon weer begint. Eventjes 'me-time'. Love it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten