zaterdag 5 september 2015

Goede voornemens

Huh, in september beginnen over goede voornemens? Tja, nu er ook al lang weer sinterklaas-meuk in de supermarkten te vinden is, kan ik het ook best hebben over goede voornemens. J
Van mijn goede voornemens om het blog weer nieuw leven in te blazen komt nog maar weinig terecht. Ik was voornemens om met grote regelmaat nieuwe blogs, verhaaltjes en wat ook maar in mijn hoofd opkomt, online te zetten. Een actieve blog moest het gaan worden, en ook zou ik actiever worden in het lezen, volgen en reageren op/bij andere blogs. Net als dat boek dat ik ooit nog ga schrijven. Mooie voornemens die toch al snel bij voornemens blijven. Tijd ontbreekt.

Soms zou ik willen dat er meer tijd in een dag zat. Of dat ik minder slaap nodig zou hebben, dat 4 uurtjes slapen op een nacht ook meer dan genoeg is om mezelf fit te voelen, zodat er lekker veel tijd over zou blijven voor andere leuke dingen.

Maar het mag niet zo zijn. De voornemens blijven bestaan, maar de realiteit is toch anders. Ik kom gewoon tijd te kort, en prioriteiten liggen anders. Fulltime werken, bestuurswerk, studeren, huishouden een soort van bijhouden, vriendlief aandacht geven en andere sociale activiteiten of verplichtingen nakomen; kosten gewoon tijd. Een blog schrijven is meestal niet zo veel werk, meestal laat ik eruit wat in mijn hoofd zit en is dat vrij snel gebeurd. Soms heb ik stiekem al een paar blogs klaar staan om ze met een druk op de knop online te zetten. Het is dus niet dat het bloggen zo tijdrovend is, alleen maak ik er te weinig tijd voor. Soms wel jammer, want het is ook heerlijk om te doen en alles wat zich in mijn hoofd bevindt op het witte schermpje te plaatsen.

Ik neem mijzelf altijd graag dingen voor, allerlei dingen die ik anders zou willen en kunnen doen. Dingen waar ik (bijna) elke dag de tijd voor wil nemen. Mooie, strakke planningen waar ik mij uiteraard precies aan kan houden. Zo werkt het helaas in de praktijk niet. Een dag is niet vol te plannen, want er zijn altijd weer onverwachte zaken die ‘tussendoor’ komen en prachtige plannen in de war schoppen. Goede voornemens blijven bij mij helaas dus vaak voor een deel goede voornemens en geen werkelijkheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten