zondag 4 augustus 2013

Het weer


Deze dagen raken we er maar niet over uitgepraat – het weer.
“Pfoe, wat is het warm!”
“Lekker dat zuchtje wind.”
“Eindelijk eens wat regen, goed voor de plantjes.”
“Wat ben jij nog wit.”
“Hoe warm is het in jou huis?”
“Blij dat ik mag werken, fijn hoor die airco.”
“Veels te heet buiten.”
“Ik slaap zo slecht door die hitte.”
Enzovoort.
Enzovoort.
Het maffe is – ik doe er net zo hard aan mee. Ik klaag alsof het mij een lieve lust is. Ik klaag over hoe warm mijn flatje is waar ik bovenin woon en de hele dag de zon op heb staan. Ik klaag als ik het gebouw waar ik werk uitloop en de warmte als een hele warme deken over me heen valt. Ik klaag over het slechte slapen en je na het douchen meteen weer vies voelen gezien warme en klamme flatje.
Er valt heel wat af te klagen. Zo veel dat we bijna vergeten te genieten. Lekker veel buiten zijn, mensen die blij zijn en je glimlachend groeten, het vakantiegevoel die de zon oproept, tot ’s avonds laat buiten kunnen zitten... Het is zo slecht allemaal nog niet! Waarom klagen we eigenlijk? Is het eens mooi weer is het nog niet goed!
Tja, niets in het leven is perfect helaas. Niets loopt zoals je wilt. Zo ook het weer.

©2013, Jane Onira

2 opmerkingen:

  1. Geen idee waarom mensen zo klagen. Ik vind het iig heerlijk. Het weer heb je toch niet in de hand, dus waarom zullen we er moeilijk over doen?
    Waar ik wel gek van word zijn al die pietpaulusma achtige foto's op Facebook waar ook direct de temperatuur bij vermeld staat... PPFFF (en natuurlijk ook de bijbehorende klaagzang van de plaatser van de foto... )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het weer als een constante leverancier van gespreksstof. En blogs, dat ook :-) !

    BeantwoordenVerwijderen