zondag 29 april 2012

Je dromen waarmaken


Je dromen waarmaken... Is dat niet iets wat iedereen zou willen? Je ultieme droom naleven en waarheid laten worden. Hoe mooier dan dat kan het zijn?
Mar de vraag is, wat is die ultieme droom eigenlijk? Wat wil je bereiken in je leven? Is er wel iets wat je zo ontzettend graag wilt, of zou willen? Iets wat je misschien niet voor mogelijk houdt, maar wat je stiekem wel graag zou willen. Hoe kom je daar eigenlijk achter? Is dat iets wat iedereen heeft: een droom?
Ik heb niet echt een droom. Ik heb niet echt een ambitie. Ik zou van alles willen doen, maar of dat nou ook echt die ene droom is? Die ene droom die je alles uit de kast doet trekken, waar je alles maar dan ook alles voor over hebt. Je passie.
Ik heb dat niet echt. Ik weet eigenlijk helemaal niet zo goed wat ik wil. PrivĂ© wel, ik weet met wie ik mijn leven zou willen delen. Ik heb een mooi ‘meisjesplaatje’ in mijn hoofd: een leuk, mooi huis, een fijne relatie, gezellige uitstapjes en een leuk gezin. Prima, daar gaan we voor! Maar op werkgebied...? Nee. Geen droom. Geen wens. Geen passie. Niet eens een echte hobby waar ik in uitblink, of waar ik mijn beroep van zou willen maken. Ik vind van alles leuk, maar wat vind ik leuk genoeg?
De vragen hangen een beetje samen met het zoeken naar de zin in het leven. Wat is het doel van het leven? Wat is het doel van jouw leven? Wat is het doel van mijn leven? Wat kan ik, wat wil ik? Ik heb geen idee.
Als ik naar werkgebied kijk weet ik dat ik meer kan. Ik ben net pas van baan veranderd, en ik vind het leuk voor nu, maar ik ga daar geen jaren slijten. Wat is dat toch? Die onrust? Het meer willen? Of het meer denken te kunnen. Studeren, dat zou ik graag willen. Maar wat dan? En voor welke prijs? En wat wil ik ermee bereiken? Dat weet ik eigenlijk dan ook weer niet.
Soms hoor, zie of lees je over mensen die hun droom hebben waargemaakt. Mensen die iets vol passie doen, ondernemen. Dat zou ik ook willen. Maar dan moet je wel een droom hebben.
©JaneOnira

1 opmerking:

  1. Soms komt de droom al doende, als je er niet te hard op zit te hopen ...

    BeantwoordenVerwijderen