woensdag 2 december 2015

Wat te doen?

Te veel hooi op mijn vork. Te veel te doen in te weinig tijd. Alles moeten. Niets kunnen. Niets mogen. Geen tijd meer voor leuke dingen voor mezelf. Stapels boeken en tijdschriften die alleen maar groter worden. Ontspannende momenten zijn er weinig. Ik moet teveel.

Het punt is niet dat ik van anderen heel veel moet. Het probleem is dat ik van mezelf veel moet. Fulltime werken, actief in een bestuur, lessen geven in mijn vakgebied, een opleiding, het huishouden, het sociale leven. Waar blijf ik zelf? Elke minuut van de dag volgepland. Te lui geweest in voorgaande maanden waardoor tijd ineens door tikt. Ik wil, ik moet en ik zal. Maar niet ten koste van mezelf.

Ik wil van alles, ik wil teveel. Ik zal grenzen moeten stellen. Ik zal grenzen moeten leren stellen. Een pad kiezen en daar niet teveel van afwijken. Keuzes moeten maken in wat ik wel en niet doe. In wat ik wel en niet kan doen. Het is niet anders, want ik kan niet alles doen. Nu doe ik dingen half omdat ik tijd tekort kom. Ik kan beter minder dingen maar wel goed doen. Maar hoe maak je die keuzes? Waarop baseer je dat wel en dat niet? Ik vind alles zo leuk! 

3 opmerkingen: