maandag 28 december 2015

Van oud naar nieuw

Na de drukke, maar ontzettend gezellige, heerlijk even ontspannende, kerstdagen kijken we nu weer tegen oud-en-nieuw aan. Nog even en dan is de laatste dag van het jaar. Time flies. Hoe ouder je wordt hoe sneller de tijd gaat. Ik klink verschrikkelijk bejaard waarschijnlijk als ik dat zeg, maar het is echt zo. Een jaar gaat snel. Een veelbewogen jaar, waarin weer van alles is gebeurd. Leuke en minder leuke dingen. Maar het was een goed jaar. Er is weer rust gekomen. Met een vorm van rust en acceptatie ga ik het nieuwe jaar in. Hopend het daar een beetje vast te kunnen houden.

Wat het nieuwe jaar zal brengen weet niemand. Ik zie wel wat er komen gaat. Als er iets is wat ik heb geleerd het afgelopen jaar, is om stil te staan bij het nu. Het hier en nu is wat telt. Niet wat er komen gaat omdat je nooit precies weet wat er komen gaat. Ik kan het allemaal leuk bedenken maar heb alleen mezelf ermee. Wat dat betreft was het ook een leerzaam jaar op allerlei fronten. Qua kennis maar ook op persoonlijk vlak. Uitgeleerd ben ik nooit en er valt nog genoeg te veranderen, en dat zal ik ook zeker blijven voortzetten. Wat ik mij wel meer dan ooit realiseer is dat het genieten van het hier en nu iets is om meer stil bij te staan. Om in alle hectiek of sleur van de dag even stil te staan en te bedenken wat er allemaal is en hoe goed het is. Dat het hier en nu goed is, dat er zulke kleine mooie dingen zijn die het leven zo veel waard maken.


De jaarwisseling komt er aan, het oude jaar maakt plaats voor het nieuwe jaar. Ik wens een ieder een prachtig nieuw jaar in liefde, vrijheid en gezondheid!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten