zondag 2 oktober 2011

Musicals..een verschrikking of juist niet?

http://www.xead.nl/musicals-een-verschrikking-of-juist-niet


De een vind het geweldig en de ander vind het echt vreselijker dan vreselijk; de musical. Vanavond kunnen de liefhebbers hun lol weer op tijdens de Musical Awards uitreiking.

Ja; ik durf er eerlijk voor uit te komen. Ik hou van musicals. Ik vind ze geweldig! Het is voor mij een ultiem avondje uit. Ik kan me helemaal laten meeslepen door het verhaal, en vooral door de muziek. Zingen, dansen, acteren; een echt geweldige combinatie. Dat dan met een mooi decor, lichtspel en live muziek. Wat deze mensen die op dat toneel staan kunnen... Ik kan niet anders dan daar enorm jaloers op zijn. Wat zou ik dat toch ook graag doen! Ware het niet dat ik niet kan acteren, zo stijf ben als een hark en om ieders trommelvliezen te beschermen zal ik ook maar niet beginnen met zingen. Geen baan voor mij dus, maar ernaar toe gaan dat kan ik dan weer wel! Als ik genoeg gespaard heb althans, want voorstellingen zijn vaak best prijzig. Iets wat ik er af en toe wel over heb omdat een avondje uit ook gewoon ontzettend belangrijk is. En een musical ook gewoon leuk is.
Helaas delen velen deze mening niet met mij. Ik moet altijd iemand in mijn omgeving gaan overhalen om mee te gaan. Hoewel het vaak toch wel als een erg leuk avondje uit word bevonden, is een volgende keer weer meegaan altijd weer lastig. Zonde. Ze weten niet wat ze missen.
Maar vanavond kan ik mijn lol weer op. Vanavond worden de musical awards uitgereikt. En hoera, RTL4 is daarbij. Een avondje voor de buis hangen levert toch een paar mooie voorproefjes op van musicals die komen gaan. Lang niet zo leuk als echt in een theater, want een theater geeft toch altijd een extra dimensie. Het gevoel van echt een avondje uit zijn in een mooie omgeving. je zit er dichter op, je beleeft het veel intenser met al het decor en licht en geluid dat erbij zit. En de awards worden uitgereikt; dat betekend veel gepraat en huilende dankwoorden. Dat is dan ook voor mij wat minder van belang, geef mij maar de show-stukken. De voorproefjes voor het komende seizoen.

De Musical Awards

De Musical Awards zijn in 2000 in het leven geroepen op initiatief van Joop van de Ende. Niet alleen de spelers kunnen daarmee in het zonnetje worden gezet, maar ook de mensen achter de schermen die net zo belangrijk of misschien wel belangrijker zijn, om er een mooie voorstelling van te maken.
Tevens is het natuurlijk ook een mooi promotiemiddel. Uiteraard kon er gestemd worden op welke musical jij het beste/leukste vond. Voorheen werd het door de AVRO uitgezonden, nu is het de beurt aan RTL4. Jammer is dat het programma in onderdelen is geknipt, en je er een lange avond RTL van kan maken, of gewoon wachten tot uitzenidng gemist zonder de reclames, of dat de beelden op YouTube verschijnen.


©JaneOnira

Geen opmerkingen:

Een reactie posten