zaterdag 26 maart 2016

Even tot rust

Heel even maar. Even bewust zijn in de stilte.
Even luisteren naar de geluiden om mij heen en even nergens aan denken. Gewoon even zijn. Inademen en uitademen. Even stil staan. Bij het nu. Bij de zon die schijnt en de vogeltjes die ik hoor fluiten. Verderop klinkt een sirene. Maar niet bij mij. Bij mij is er even rust.

In alle hectiek van de afgelopen tijd voel ik mij vandaag opvallend rustig. Ontspannen bijna. Er zijn wel gedachten, maar ik voel mij er niet rot bij. Even kan ik alles laten zoals het is. Even kan ik mij erbij neerleggen dat ik niet overal invloed en controle op heb. Even ben ik er gewoon, en dat is genoeg.

Even daarna droom ik weg. Over wat ik zou willen en wat zou zijn. Toekomstplannen worden weer wat bijgesteld. Maar dat is niet heel erg. Want er is altijd een weg. Vandaag is het allemaal niet erg. Vandaag is er even rust.

Dus staar ik weer voor mij uit. Zet ik mijn gedachten weer stil en luister. Ik ben en luister. Niets meer en niets minder. Even maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten