maandag 5 december 2011

Love the music!


Ik word wakker. Ik voel me suf. Eigenlijk wil ik nog veel en veel langer slapen maar dat kan niet. Er moet wat werk verricht worden. Heel veel werk eigenlijk. Lekker luieren hoort daar niet bij, en zit er dus vandaag niet in.
Ik stap met mijn suffe kop onder de douche en kleed me aan. Trek mijn trui binnenstebuiten aan, ik ben duidelijk nog niet wakker. Een ontbijtje volgt. Nog steeds duf. Het omschakelen van nachtdiensten valt altijd zwaar. Een gevoel van een kater te hebben zonder de plezier van de alcohol.
Met mijn brakke hoofd kruip ik achter de computer. Naast mij ligt het veels te lange ‘to do’ lijstje. Ik zucht en wend mijn blik af. Daar heb ik zo geen zin in. Maar goed, wat moet dat moet. Zo gezegd zo gedaan en ik begin aan mijn to do lijstje. Langzaamaan werk ik het een na het andere af. Langzaamaan want echt wakker worden lukt niet. Ondertussen heb ik de radio aan gedaan, ik had wel trek in wat muziek op de achtergrond. Alleen dat gepraat tussendoor, de reclameblokken, het nieuws. Het leidt me af en het irriteert me mateloos.
Ik lees wat blogjes waaronder die van mijn broer. Hij schrijft over Spotify. Een programma om muziek te luisteren. Gratis en voor niets. Waar veel muziek te vinden is. Ik had er wel eerder al wat over gelezen maar nam het niet zo serieus. Nu mijn broer erover schreef heeft het me overtuigd. Ik zoek de site, lees het amper en download het programma. Terwijl de regen hard tegen de ramen slaat, verdrink ik mij in de muziek. Bekend en onbekend. Dansend en wegdromend. I love the music!
Hoe heerlijk is het om je te laten meevoeren op de klanken van de muziek, het ritme of de woorden die gezongen worden. Muziek dat mij raakt. Muziek dat komt tot in de ziel. Muziek waar je kippenvel van krijgt. Heerlijk is dat. Muziek raakt. Muziek beweegt.
Oja, ik had een to do list om af te werken...


©JaneOnira

Geen opmerkingen:

Een reactie posten