dinsdag 29 september 2015

Een hoofd vol gedachten

Soms zou ik willen dat ik mijn gedachten beter kan beheersen. Is dat herkenbaar? Het gevoel dat je in een rotgevoel blijft hangen, vol zelfmedelijden en narigheid? Dat je gedachten je beheersen, je gevoel hebben overgenomen en je enkel nog maar kan hangen in negatieve gedachten en emotie.

Hoe kom je daar weer uit? Hoe zorg je dat je weer blij wordt? Dat je de gedachten om kan zetten naar iets positiefs? Zodat het nare gevoel en de zelfmedelijden verdwijnen. Soms zijn deze gevoelens best even lekker. Even. Maar na een tijdje vreten ze je op. Van binnen. En word je niet bepaald een leuker mens.

Niet dat ik nu hele dagen vol zelfmedelijden zit. Maar soms laat ik mij teveel meevoeren. Teveel in die sleur. Te veel in de verdriet. Te kortaf naar andere mensen. Niet meer jezelf kunnen zijn. Het wel willen omdraaien maar niet weten hoe. Gek worden van het rotgevoel. Het weg eten met ongezonde dingen en dan nog rotter voelen.


Waar blijft de happiness?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten