zondag 2 juni 2013

Ik draai mij nog even om


Ik weet het. Ik zou moeten opstaan maar ik heb geen zin. Ik duw mijn hoofd in mijn kussen. Ik moet opstaan, anders is het te warm om te sporten. Ik moet nog zoveel doen; een verslagje hier, een presentatie voorbereiden daar, de was moet nog gedaan worden. Ik weet het allemaal en ik wil ook wel opstaan maar het lukt me niet. Mijn hoofd is te zwaar. Te moe. Ik doe mijn best echt wakker te worden, maar het lukt niet. Ik voel mezelf wegzakken en heb niet meer de energie er tegen te vechten.
Het is middag. Ik wil slapen. Mijn hoofd roept alleen maar ‘liggen, liggen’, ik moet echt even liggen. Maar dat kan niet. Mijn ogen dicht doen kan wel, voor heel even. Heel even maar. Gewoon even dicht. Ik voel mijn hoofd naar voren zakken. Ik leg mijn hoofd op mijn handen. Even maar. Heel even.
Ik schrik als de telefoon gaat en kijk om mee heen. Mijn collega’s zijn druk aan het werk. Ik moet even nadenken voor ik mij realiseer waar ik ook alweer mee bezig was. Ik was verzonken in een staar sessie, denkend over een project dat gaande is. Ik neem de telefoon op. ‘Wat klink jij slaperig’, hoor ik aan de andere kant van de lijn.
Het is 18uur. Ik zou eten moeten maken maar ik heb geen zin. Ik wil gewoon heel even liggen. Heel even maar. Nu ik mij zo voel lukt het toch niet om eten te maken. Dus even liggen mag best. Ik installeer me op de bank en trek een fleecedekentje over mij heen. Lekker.
Het is avond. De dag zit er weer op. Heerlijk lig ik in mijn bed. Ik lees mijn boek uit, en doe daarna het licht uit en sluit mijn ogen. Lekker slapen. Ik ben echt moe en voel mezelf wegzakken.
Ik word wakker. Ik moet plassen. Maar ik heb geen zin om op te staan. Ik probeer nog even verder te slapen. Het lukt niet, ik moet echt plassen. Voorzichtig draai ik mij om. Een oog open. Andere oog open. Ik staar naar de wekker. 10.30uur. 10.30uur?! Het is al half 11! Ik ben meteen klaarwakker. Hoe lang is het geleden dat ik tot zo laat heb uitgeslapen?
©JaneOnira

3 opmerkingen:

  1. :)
    Je zal het nodig hebben gehad.
    Heerlijk...
    Heb mij er dit weekend ook helemaal aan toe gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeheid kan dwingend zijn... Heeeel herkenbaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, dat is even schrikken dan. Ik wou dat ik zolang kon slapen. Als je daar een bepaalde techniek voor hebt, laat het me maar weten.

    BeantwoordenVerwijderen