zondag 23 december 2012

Het einde nadert


Niet het definitieve einde. 21 december is het ondertussen al geweest, en hieperdepiep hoera; we zijn er nog. (Of denken er te zijn?) Nee; het einde van het jaar nadert. Met de Kerstdagen vlak voor de deur komt ook de jaarwisseling dichterbij. Het einde van 2012 en het begin van 2013. Het is weer zo’n periode van terugkijken en een periode van vooruit kijken; wat zal het komende jaar ons gaan brengen?
2012 was voor mij niet gemakkelijk. Niet zo naar als 2011, maar het had genoeg heuvels die eigenlijk bergen genoemd kunnen worden. Toch ben ik er veel wijzer van geworden. Want ondanks die enorme obstakels, en ook de diepe dalen die ermee gepaard gingen, ben ik er nog steeds en gaat het eigenlijk best goed. Alle tegenslag maakt uiteindelijk wel rijker en daar ben ik dankbaar voor. Al had ik die rijkdom graag op een andere manier ontvangen; zijn het juist soms deze levenslessen die ervoor zorgen dat het niet meer zo wordt als voorheen en dat je meer kan genieten van de goede momenten.
2013 wordt een nasleep jaar. Een jaar waarin de naweeën van 2012 nog goed gevoeld zullen worden. Een jaar die waarschijnlijk lang zal duren. Een jaar die weer veel nieuwe dingen met zich meebrengt. Een jaar om vol te houden, te overleven en om uiteindelijk 2014 beter dan ooit in te gaan. Een jaar om rustig aan te verwerken. Een jaar om bij te komen. Een jaar om voor te bereiden op de rest van het leven.
Hoe het ook lopen zal; we gaan het meemaken. Stapje voor stapje zal ik het doorlopen. Vooral ook niet vergeten te genieten van alle kleine, mooie, waardevolle momenten. Die momenten die het leven het leven waard maken. Die momenten waarop je denkt ‘wat voel ik mij gelukkig’. En die momenten zullen de nare dingen minder naar doen lijken, minder naar doen ervaren. Het is dat waarvoor ik leef.
Voor iedereen; fijne dagen en alle goeds voor het nieuwe jaar!
©JaneOnira

1 opmerking:

  1. Jouw jaar lijkt een beetje een spiegel van het mijne en ook de verwachtingen lopen wat gelijk.
    Toch hoop ik dat er in 2013 nog plaats is voor wat dromen die waar worden! Fijne dagen toegewenst !

    BeantwoordenVerwijderen