donderdag 31 mei 2012

Nog lang en gelukkig


Onrust. Gejaagd gevoel. Weg. Opstaan. Schouders rechten en doorgaan. Doorgaan zul je. Doorgaan moet je. Voor jezelf. Voor hem. Voor ons.
Niet treuzelen. Doorgaan. Doorgaan. Volhouden. Niet opgeven. Blijven vechten. Overeind blijven. Niet vallen. Absoluut niet vallen.
Hoop houden. Hoop en moed. Sterk blijven. Het komt allemaal goed. Zoals alles altijd goed gekomen is. Het is het enige waar we ons aan vast kunnen houden.
Een orkaan. Razend over ons leven. Ons leven. Die van jou en mij. Niet die van anderen. Toch zijn het de anderen die over ons leven beslissen. Goed en kwaad. Bidden. Hopen. Op naar een mooie toekomst.
Niet opgeven hoor, niet opgeven. Jij kan dit. Ik kan dit. Wij kunnen dit. Wij komen hier uit. Samen. Het is goed. Het komt goed. Echt waar. Heus.
Het moet. Het zal. Het kan niet anders. Want wij hebben een leven samen. Een toekomst. En daar vechten we voor. Keihard. In de hoop dat de weg kort zal zijn. Dat we elkaar snel weer zullen vinden.
Dichtbij en ver weg. Jij daar. Ik hier. Maar onze paden zullen elkaar kruisen. Snel. Binnenkort. Om nooit meer van elkaar af te wijden. Altijd parallel lopend aan elkaar. Ja, zo zal het zijn.
Daarom lieve schat. Blijf op de been. Maak jezelf niet gek. Trek je niets aan van anderen. Jij bent wie je bent en dat is goed. Het is goed wie je bent. Ik weet je werkelijke ik. Jij weet je werkelijke ik. En God weet dat ook. En op een dag zal heel de wereld het weten. Zal heel de wereld het zien. En dan leven wij nog lang en gelukkig.
Zo moet het zijn. Zo zal het zijn.
©JaneOnira

2 opmerkingen:

  1. Wat schrijf je toch op een wonderbaarlijke wijze. Ik krijg bij dit soort "verhalende blogjes" een brok in mijn keel.
    Mooi geschreven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het nog gezegd, en nu weer : het lijkt alsof je in mijn hoofd kunt kijken ... Echt prachtig dit!!!

    BeantwoordenVerwijderen